پیش دبستان و دبستان پسرانه نور
درباره پیش دبستان نــــــور   
پیش‌دبستانی نــــور با هدف تربیت همه جانبه و توجه به همه ابعاد تربیت، نوآموزان را برای ورود به دبستان آماده می‌کند و محیطی غنی و بانشاط برای رشد ایشان فراهم می‌کند. در راستای تحقق این هدف استفاده از روش‌های نوین و کارآمد در حوزه آموزش‌های پیش از دبستان و استفاده از تجربیات موفق در کشور و جهان مورد تأکید قرار دارد. مجموعه فعّالیت‌های پیش‌دبستانی نـــور صبح‌ روزهای شنبه تا چهارشنبه برگزار می‌شود. برنامه هفتگی پیش دبستان به گونه‌ای طراحی شده است که فعّالیت‌های مهارتی، هنری و ورزشی موردنیاز نوآموزان را در خود جای بدهد. عمده فعّالیت‌های پیش‌دبستانی نــــور  به صورت کارگاهی ارائه می‌شود که هر زنگ از کلاس یا کارگاه دارای برنامه آموزشی مشخص می‌باشد.
 
از جمله فعالیت های این مقطع می توان به موارد زیر اشاره کرد :
 
× ورزش و بازی‌های میدانی : در برنامه هفتگی نوآموزان، سه ساعت به ورزش و بازی‌های میدانی اختصاص یافته است. هدف از کلاس ورزش تقویت مهارت‌های حرکتی و ورزشی کودکان و هدف از کلاس بازی‌های میدانی استفاده از این مهارت‌ها در قالب بازی‌های گروهی و فردی است
 
× قصّه‌گویی : آشنایی با کتاب و داستان، در کنار تقویت مهارت‌های شنیداری و تقویت قوه تخیّل نوآموزان، هدف اصلی از برگزاری کلاس قصه‌گویی در برنامه هفتگی نوآموزان پیش‌دبستانی نــــور است.
 
× هنــــــر : در کلاس‌های نقّاشی و هنر، هدف اصلی خلق آثار هنری به خصوصی نیست؛ بلکه تلاش شده است تا در این کلاس‌ها علاوه بر آشنایی مقدماتی با رنگ‌ها، به دست گرفتن قلم و برخی مهارت‌های زندگی مانند رعایت بهداشت و نظافت، فرصتی برای تخلیه هیجانی کودک در قالب کار با رنگ یا نقّاشی ایجاد شود.
 
× تغذیه : در برنامه روزانه دانش‌آموزان، یک میان‌وعده سبک توسط مدرسه تهیّه می‌شود، اما آماده‌سازی و مرتّب کردن محیط و خوردن تغذیه بر عهده خود نوآموزان است. به این ترتیب در خلال برنامه تغذیه نیز تلاش می‌شود رشد طبیعی کودک مورد توجّه قرار گیرد و استقلال و مهارت‌های زندگی در او تقویت شود.
 
درباره دبستان دوره اول نور   
پیش‌دبستانی و سال‌های ابتدایی دبستان، دروازه ورود دانش‌آموزان به دوران دوازده ساله تحصیلات عمومی است و به همین جهت از حسّاسیّت و اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است. ضرورت دارد فرآیندهای آموزشی و تربیتی در این دوره با به‌کارگیری دانش و تجربه آموزشی و پرورشی طرّاحی و اجرا شود تا نوآموزان دبستانی شروع موفّقیّت‌آمیزی در دوران تحصیل خود داشته باشند. دبستان نــــور  در دوره اوّل با اهتمام نسبت به این مسئله، در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب زمینه‌ی ارتقای آموزشی ، پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان خود را فراهم کند.
× فعالیت های آموزشی :
یکی از اهداف اصلی دبستان نــــور در دوره اوّل، ارائه خدمات آموزشی با کیفیّت و ایجاد فضایی مناسب برای درک آموزه‌ها توسط دانش‌آموزان است. اهمّ رویکردهای آموزشی مدرسه به شرح زیر است:
 
برنامه ریزی منظم و دقیق : 
اتّکا به داشتن برنامه منظّم و دقیق آموزشی و افزایش بهره‌وری آن با استفاده از طرح درس‌ها، منابع و رسانه‌های آموزشی
 
ارزیابی مستمر :
ارزیابی مستمر و متناسب با اهداف آموزشی در تمامی پایه‌ها
 
برنامه های تکمیلی : 
توجّه ویژه به تقویّت برنامه‌ رسمی آموزشی با پیش‌بینی برنامه‌‌های تکمیلی آموزشی در زمینه‌های گوناگون آموزشی
 
رشد همه جانبه : 
توجّه به پیشرفت متوازن دانش‌آموزان در تمامی وجوه آموزشی، پرورشی و انضباطی
 
آداب و روابط اجتماعی : 
توجّه ویژه به آداب، روابط اجتماعی، قانون‌پذیری و انضباط فکری و کاری دانش‌آموزان
 
ارتباط با خانواده : 
ایجاد زمینه‌ اطّلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب به اولیا در مورد روند تحصیلی فرزندشان و تقویّت هماهنگی میان مدرسه و خانواده
 
درباره دبستان دوره دوم   
دوران دبستان به یقین پایه‌ای‌ترین دوران دوازده سال تحصیلات عمومی است و به همین جهت از حسّاسیّت و اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است. ضرورت دارد فرآیندهای آموزشی و تربیتی در این دوره با به‌کارگیری دانش و تجربه آموزشی و پرورشی طرّاحی و اجرا شود تا دانش‌آموزان آموزش‌های باکیفیّتی دریافت کرده و در عین حال فرصت رشدی همه‌جانبه را تجربه کنند. دبستان نور در دوره دوم با اهتمام نسبت به این مسئله، در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب زمینه‌ی ارتقای آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان خود را فراهم کند.