پیشدبستانی و سالهای ابتدایی دبستان، دروازه ورود دانشآموزان به دوران دوازده ساله تحصیلات عمومی است و به همین جهت از حسّاسیّت و اهمیّت ویژهای برخوردار است. ضرورت دارد فرآیندهای آموزشی و تربیتی در این دوره با بهکارگیری دانش و تجربه آموزشی و پرورشی طرّاحی و اجرا شود تا نوآموزان دبستانی شروع موفّقیّتآمیزی در دوران تحصیل خود داشته باشند. دبستان نــــور در دوره اوّل با اهتمام نسبت به این مسئله، در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب زمینهی ارتقای آموزشی ، پرورشی و تربیتی دانشآموزان خود را فراهم کند.
× فعالیت های آموزشی :
یکی از اهداف اصلی دبستان نــــور در دوره اوّل، ارائه خدمات آموزشی با کیفیّت و ایجاد فضایی مناسب برای درک آموزهها توسط دانشآموزان است. اهمّ رویکردهای آموزشی مدرسه به شرح زیر است:
برنامه ریزی منظم و دقیق :
اتّکا به داشتن برنامه منظّم و دقیق آموزشی و افزایش بهرهوری آن با استفاده از طرح درسها، منابع و رسانههای آموزشی
ارزیابی مستمر :
ارزیابی مستمر و متناسب با اهداف آموزشی در تمامی پایهها
برنامه های تکمیلی :
توجّه ویژه به تقویّت برنامه رسمی آموزشی با پیشبینی برنامههای تکمیلی آموزشی در زمینههای گوناگون آموزشی
رشد همه جانبه :
توجّه به پیشرفت متوازن دانشآموزان در تمامی وجوه آموزشی، پرورشی و انضباطی
آداب و روابط اجتماعی :
توجّه ویژه به آداب، روابط اجتماعی، قانونپذیری و انضباط فکری و کاری دانشآموزان
ارتباط با خانواده :
ایجاد زمینه اطّلاعرسانی بهموقع و مناسب به اولیا در مورد روند تحصیلی فرزندشان و تقویّت هماهنگی میان مدرسه و خانواده